Zespół Ferrari przewiduje ciężką walkę o Grand Prix Hiszpanii, mimo tego, że wiele osób uważa ich za najmocniejszych w stawce. Po wprowadzeniu nowego pakietu aerodynamicznego, Kimi Raikkonen i Felipe Massa są typowani na najszybszych na torze Catalunya.
Dyrektor zespołu Ferrari, Stefano Domenicali, jest ostrożny co do przewidywań przebiegu zbliżającego się weekendu i świadomy pracy, jaką najbliżsi rywale teamu, BMW Sauber i McLaren, wykonali podczas przerwy od wyścigu w Bahrajnie.„Przyjechaliśmy do Hiszpanii z wieloma powodami do optymizmu, po wygranych w Malezji i Bahrajnie” – mówił Domenicali. „Testy wypadły dobrze i mamy nadzieję, że utrzymamy rozpęd i będziemy dalej iść do przodu. Mimo to, nasi rywale również nie marnowali czasu, więc możemy spodziewać się ciężkiej walki, co traktujemy jako normalne, maksymalnie koncentrując się na każdym etapie weekendu.”
Ferrari powtórzyło również, że koncepcja wlotu powietrza w przedniej części bolidu nie jest jedynym czynnikiem, który ma przyczynić się do polepszenia wydajności.
„Wpływ szczeliny w nosie bolidu na jego wydajność został znacznie przeceniony” – mówił główny projektant, Nikolas Tombazis. „Nie można mierzyć wyłącznie efektów zastosowania pojedynczego komponentu, a nos bolidu jest tylko częścią większej całości i jego wpływ na wydajność całego pakietu na prawdę nie jest tak duży. Spodziewamy się, że nowy pakiet aerodynamiczny poprawi naszą wydajność, ale nazywanie go decydującym o wygranej byłoby błędem.”
22.04.2008 15:37
0
przekonamy sie jaki postep zrobiło bmw z poruwnaniem do ferrari. miejmy nadzieje ze poszło im lepiej.
22.04.2008 15:48
0
Właśnie dopiero w kwalifikacjach i wyścigu zobaczymy który team najbardziej się poprawił
22.04.2008 15:56
0
Kwalifikacje dadzą niewielki wgląd na sytuację a wyścig wszystko wyjaśni. Do kwalifikacji nie będzie kompletnie nic wiadomo. Dla tego też wpisałem już swoje typy - i tak loteria więc nie było co czekać.
22.04.2008 16:10
0
Panie alonsof1: proszę popraw swoją gramatykę, ponieważ tak piszą wyłącznie ludzie z portalu onet.pl. Sorki, że nie na temat, ale jak widze taki post i to jeszcze na pierwszej pozycji to płakać mi się chce...
22.04.2008 16:12
0
No miejmy nadzieje że będzie to zacięta walka szczególnie z BMW o oczywiście o najwyższe pozycje . A mclaren zostanie w tyle .
22.04.2008 16:13
0
lepiej szczelac byki niż byc nie doinformowanym Panie master
22.04.2008 16:17
0
alonsof1 pisze się strzelać a nie "szczelac". Może byś się potrudził odrobinkę i sprawdzał ortografy w jakimś edytorze tekstu. Komputer dziś może to zrobić za Ciebie. A jak Ci się tego nie chce to się potem nie dziw że inni zwracają uwagę.
22.04.2008 16:22
0
Panowie czy to jest forum na temat przygotowania i oczekiwań ferrari przed gp Hiszpani czy na temat polskiej ortografii ?
22.04.2008 16:23
0
Zbyszku to nie jest klasówka , wiec sie nie będę sprężał .pozatym tel portal jest o formule 1. liczy sie wiedza ogólna i własne spostrzeżenia na ten temat.pozdrawiam
22.04.2008 16:25
0
wszędzie tak chyba jest LAKIK że każdy nadrabia brak wiedzy ortografią
22.04.2008 16:26
0
koniec offtopu panowie to nie jest konkurs gramatyczny ale jednak minimum powinno się zachować wracając do tematu prawdziwe porównanie będzie w q2 i q3 wyniki będą miarodajne a w wyścigu wszystko zostanie zweryfikowane i mam nadzieję na korzyść teamu roberta;d;d
22.04.2008 16:27
0
jeżeli chodzi o Twoje wypowiedzi Lakik - to myśle podobnie. i trzymam kciuki za bmw
22.04.2008 16:28
0
Tak tylko że to nie jest forum o polskiej pisowni tylko o f1 . ( jakby ktoś nie zauważył ) oczywiście .
22.04.2008 16:31
0
Sorki, ale muszę to napisać, widzę właśnie alonsof1, że twoja wiedza na temat F1 jest nikła, ale nie mi to oceniać. Pozdrawiam
22.04.2008 16:34
0
:). według mastera ferrari odnosi sukcesy dzieki szumiemu
22.04.2008 16:35
0
a Alonso był powodem afery szpiegowskiej :)
22.04.2008 16:39
0
... No comment alonsof1...
22.04.2008 16:40
0
Aha, oprócz tej ortografii popraw także czytanie ze zrozumieniem, bo kiepsko Ci idzie...
22.04.2008 16:49
0
a ja tam chce Alonso i Kubice w Ferrari, tyle że mogę tylko sobie chcieć. ale nadal liczę że Nick odejdzie z BMW i przyjdzie Fernando...
22.04.2008 16:50
0
master ale ty marudzisz chłopie !!!
22.04.2008 16:58
0
to nie wygrywajcie Panowie z ferrrari!
22.04.2008 17:00
0
Nie chę psuć waszej atmosfery :), ale to dobry znak że nie mają pewności do wygranej. Mogą być najszybsi, ale mieć pecha i kicha im z tego. Złe wieści (a może i dobre bo oni zasze się ukrywają co do wyników) to takie że nic nie słychać od BMW o jakiś dobrych ulepszeniach, pakietach czy itp.. Jak ktoś coś wie - niech w komentarzach pisze! :)
22.04.2008 17:01
0
racja lakik. Panowie poloniści a co jeżeli ktoś ma dysgrafie? Też będziecie po nim jechać? czasami niektóre rzeczy lepiej przemilczeć. wracając do tematu to strasznie dużo modyfikacji w tym sezonie. Podobno do Kanady 2007 było ich więcej niż przez cały sezon 2006. ciekawe jak będzie w tym roku
22.04.2008 17:01
0
Nie [i]chcę[/I]
22.04.2008 17:06
0
budzio Po co Ci Kubica w Ferrari jak za rok BMW zdobywa mistrzostwo :)
22.04.2008 17:06
0
Jeżeli ktoś chce wiedzieć przed wyścigiem, kto ile się poprawił, to jedynie Q2 może dać najbliższą odpowiedź. W Q1 najlepsi nie muszą się wiele męczyć. W Q3 wiele będzie zależało od dotankowania bolidu. Q2 jedynie może pokazać realia... Treningi wiele mogą nie wyjaśniać, bo to praca nad ustawieniami... Takie jest moje zdanie!
22.04.2008 17:23
0
a wg mnie z tonu wpowiedzi ludzi ferrari wynika że są bardzo mocni a więc fani innych marek (i roberta kubicy niestety też) marzenia o zwycięstwie odłóżcie na następne wścigi ,chyba bardzo następne!
22.04.2008 17:26
0
Bmw tez nie o wszystkim mówiło ,a początek sezonu imponujący jak na nowy team .
22.04.2008 17:28
0
perduto Q3 także wskazuje na poziom, zresztą wydaje mi się, że bardziej niż Q2. Owszem jest inna ilość paliwa, ale wszystko wychodzi przy pierwszych zjazdach, wtedy widać kto ile miał paliwka, i jakie były różnice w Q3, i z tego można wyciągnąc myśle najbardziej miarodajne wyniki. W Q2 owszem są o wiele lepsze czasy, ale nie wszyscy z najlepszych muszą cisnąć naprawdę na maksa, niektórym wystarcza żeby byli na 5,6 miejscu, natomiast w Q3 wszyscy cisną na maksa i to plus informacja o momencie zjechania na pit, daje według mnie bardziej realny pogląd na sprawę różnic pomiędzy poszczególnymi najlepszymi zespołami. Myśle, że Ferrarka w Hiszpanii nie błyśnie. Pozdr.
22.04.2008 17:29
0
Ten nowy nos miał być jakąć rewolucją, tak trąbli parę dni temu. Cieszy że BMW wreszcie jest uważane przez Ferrari za równorzędnego rywala.
22.04.2008 18:44
0
No chyba sie więcej spodziewali po tej nowej aerodynamice a na testach chyba wyszło że nic to nie dało. Być może ten news to jest podpucha.
22.04.2008 19:04
0
O największej wydajności zmian aero i zawieszenia przekonamy się najwcześniej w sobotę a najpóźniej w niedziele. Niedziela wszystko dokładnie wyjaśni. Mnie osobiście korci postawić u bukmachera na Kubicę jeśli chodzi o pole position. Dają 12 złotych za zetkę za taki manewr... Więc chociaż osobiście typuje Masse na PP, postawię chyba na Roberta. A nóż :)
22.04.2008 20:04
0
Racja Perduto. Q2 pokazuje kto jest dobry. Wszyscy jadą na pustych bakach i cisną na maksa. Po Q2 widać kto lepszy, a konkretniej, który zestaw : kierowca + bolid, jest lepszy. Mało tego, po Q3 ( i również na podstawie Q2-przy założeniu, że jeżdżą wtedy na pustych bakach) można przewidzieć, kto ile ma paliwa na wyścig. Śledzę to od 2 wyścigów - i zgadza się !!
22.04.2008 20:39
0
kolego Master666 jeśli juz pouczasz innych to NIE GRAMATYKA TYLKO ORTOGRAFIA-polonisto!!!!!!!!!!!!!!
22.04.2008 21:17
0
Całkowicie się z tobą zgadzam puniat. Nie bardzo rozumiem natomiast podejście perduto. Przecież logicznym jest, że w Q3 wszyscy będą sobie flaki wyprówać byleby bliżej do PP. Rozumiem, że paliwko ale to w Q2 można przyoszczędzić silnik bo dla najlepszych parę setnych w tą czy w tamtąd to pikuś bo i tak sie rozstrzygnie w Q3.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się